Hvordan bestiller jeg en undervisningstime?
Last ned appen og logg deg inn via Vipps. Her kan du fylle på tid med Vipps, velg dine fag, og finne en lærer som kan hjelpe deg.
Når læreren har godtatt din forespørsel begynner videoundervisningen i appen. Avslutt når du ønsker det. Du betaler for minimum 15 minutter pr. gang
Må jeg betale noe når jeg logger inn med Vipps?
Du betaler ingenting når du logge deg inn. Vi bruker kun Vipps for å gjøre det enklere å betale for timen din når du ønsker det.
Når du er inne i appen kan du bruke Vipps til å fylle på undervisningstid.
Hvordan foregår undervisningen?
Før undervisningen vil du bli bedt om å fortelle litt om hva du ønsker hjelp med.
Undervisningen skjer digitalt, via vår app. Vi har et integrert video- og betalingssystem. Når læreren har godtatt bestillingen din, blir dere koblet opp til videomøte automatisk inne i appen.
Under undervisningen din, kan både du og læreren snakke med hverandre på video, chatte og dele skjerm. Skjermdeling fungerer kun på web-app, som du finner øverst i høyre hjørnet på nettsiden vår.
På web-appen også gjøre opptak av undervisningen ved behov, slik at du kan bruke opptakene senere når du forbereder deg til prøver og eksamener.
Hvordan kan jeg bruke timene jeg har kjøpt?
Timene blir en del av din personlige timebank og kan brukes slik du vil. Du kan velge å bruke dem på flere ulike lærere i flere fag.
Dersom du har undervisning og ønsker mer tid kan du fylle på tid underveis.
Hvor lenge varer undervisningen?
Undervisningen varer så lenge du ønsker, og så lenge læreren din har tid til å undervise.
Du betaler kun for minimum 15 minutter – etter dette betaler du for påløpt tid.
Hva skjer hvis jeg har lite tid igjen og ønsker mer undervisning?
Gå inn på betalingssiden nederst til venstre i appen og fyll på ønsket tid med Vipps.
Du får også et varsel når du har mindre enn 5 minutter igjen slik at du kan fylle på mer tid.
Hva skjer når jeg har avsluttet videosamtalen?
Du har alltid mulighet til å rate læren og gi en tilbakemelding til oss om hvordan undervisningen var.
Vær ærlig, saklig og høflig!
Hva skjer hvis samtalen blir brutt?
Hvis samtalen blir brutt, anbefaler vi å bestille læreren på nytt.
Dersom samtalen blir brutt før det har gått 15 minutter, kan du ta kontakt med oss på support@minmentor.no.
Kan jeg avtale ny undervisning med læreren?
Ja, du kan avtale ny undervisning med lærer. Da vil læreren kunne føre seg opp som tilgjengelig for undervisning i appen på planlagt tidspunkt.
Du kan ikke avtale fysisk eller digital undervisning med læreren utenfor Min Mentor-appen .